ماتت مشاعري الشاعر مدحت فضل

ماتت مشاعري
الشاعر مدحت فضل
https://scontent-cai1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/
لما ..تموت جوايا مشاعري انسي دواوين شعري

اسلم.. لله كل امري اتنهد اقول حظي كان فقري

الدموع ...عماله بعيني تجري شايل الحزن بدري

انجرح..... قلبي انكسر ضهري لسه برضوا بجري

عايش مسلم لله امري غلطت لما بوحت بسري

ده ....كان قدري اسمع كلام غريب وكأنه عبري

مافهمت..... قصدك يابدري لكن الاهانه حصري

كنت.... فاكرك عشري لكن لقيتك بتاخد وتجري

كنت ناوي علي غدري اتسببت بموتي وقهري

كنت شمسي وقمري معاك كنت بستني فجري

رسمتك...... باجمل صوري وكتبت قصايد شعري

كنت ...معاك دغري دلقوتي ماتت كل مشاعري

انتهت ...رحلة عمري كل شئ انتهي من بدري

تعبت ....منك ياقدري اتنهدت وسلمت لله امري

الشاعر مدحت فضل

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

(( الشــرح الكافـــي في علمــي العـــروض والقـــوافــي )) اعداد الشاعر / سيد غيث ...

غافلت بيتي.... مهيااارالليل .....

عيون إلزا لويس أراغون / Louis Aragon نص منقول