?المهم حبك عايش في قلبي؟ ?جابرعبدالقادر؟?ورده الحب؟

?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟?ورده الحب؟
?مساء الخير يا حبيبي
انت اتاخرت عليه انا كل
يوم اجاي هنا مكان الورده
التي نسقيها انا وانت يوميا
انت فين الوردة بتسئل عليك
كبرت الورده شكلها جميلة
يا حبيبي تعالة شوفها انا اجاي
كل يوم اشم راحتها علشان
فيها من ريحتك يا حبيبي طب
ابعت اي حاجة ولو كلمه اعرف
انت فين اولا مرة تتاخر عليه
وعلي الورده بتسئل بتقول
فين حبيبي وحبيبك اقول لة
اية الوردة نطقت علشان انت
غيبت عليه وعلي الورده التي
تسقيها بتسئل اما انا اقول اية
وهية روحي معاك وقلبي جواك
بالللة عليك ابعت لو ورقة اطمن
عليك يا حبيبي انا اجلس بجانبها
واحط رائسي عليها وارتاح عارف ليه
علشان كل الناس تاتي اليها ويحولو
ان يطفوها عارف هيه تعمل اية امام
الناس تبقها ميت علشان محدش
يا خذها شوف الوفاء حتي في الورده
الضعيفة ولمة اروح عندك تنور وتبقها ورده
من الجنة وفرحانة علشان بكون جنبها
انت زي الورده لية انا اموت من غيرك
تعالة يا حبيبي علشان حبي وعلشان
الورده انا شايف حمامة ترفرف فوقي
هل انت يا حبيبي الحمامة دي طب
ارمي حاجة لية اتاكد بانك انت لو
ريشة من الحمامة اة عرفتك انت
الحمامة والريشة دي منك بس كاتب
فيها اية كاتب بحبك وانا كمان يا حبيبي
بحبك اوي علشان انت روحي وعمري يا حبيبي ؟
? جابر عبد القادر؟

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

(( الشــرح الكافـــي في علمــي العـــروض والقـــوافــي )) اعداد الشاعر / سيد غيث ...

غافلت بيتي.... مهيااارالليل .....

عيون إلزا لويس أراغون / Louis Aragon نص منقول