?المهم حبك عايش في قلبي؟ ?جابرعبدالقادر؟?لغه العيون؟

?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟?لغه العيون؟
?بحبك انتي وحدك
لا تنور النور علشان
انا كده شايف عيونك
منوره قلبي وخدودك
مدفيها جسدي حبيبتي
انتي نور قلبي انا وانتي
فقط وحدنا ليس معنا احد
غير حبنا هنا نبد ومن هنا
نتكلم ومن هنا نحكي علي
حبي وحبك انتي الروح
والحياه والامل اموت في
عطرك واموت في همسك
يا روحي تعالي قربي مني
كمان كمان ايدي في ايدك
ونبد رقص الحب الجميل انظري
لي وبصي في عيوني واسمعي
دقات قلبي انتي العمر الجميل
انتي الحلم الجميل انتي حبي
الجميل الذي اعيش من اجله
واعيش فيه حبيبتي ليس تعرفي
كل دقه في قلبي بتقولك ايه حياتي
وحب عمري عيونك شايف فية قلبي
اه من لغه العيون لا تكذب علي احد
علشان كده دايما انظر ليهم علشان
عيونك كتاب لي اقراء مافي من حب
الذي لا احد يعرف يقوله الصدق
غير العيون وليس اللسان --
حبيبي عارفه من طفها النور انا
علشان اكون جنبك واكون في
حضنك واكون قريبا الي قلبك والي
جسدك بدون خجل علشان حين اكون
جنبك اخجل اطلب منك شيئ علشان
بحبك وكنت عاوزه اكون قريبا اليك
واحضنك حبيبي انت الدم الذي في
قلبي وحياتي انت الهواء الذي اتنفس
من حبك علشان اعيش في الحياه
حين تبعد عني لحظه اموت ولا اقدر
اتنفس واحس باني مع الاموات علشان
انت بعيد حبيبي انت ليس تعرف انا احبك
مثل الطفل الذي عاوز ابوه ابكي ومحتاجه
تكون جنبي حبك هو الماء الذي يرويني بماء
احلي من العسل بماء حبك وحنانك انا اقرب
اليك وانت تقرب اليه وحين تكون قريبا لي
احضني وكلمني ليس من لسانك يكون
من عيونك علشان الصدق كله من عيونك بحبك بحبك؟
? جابر عبد القادر؟
?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟?لغه العيون؟

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

(( الشــرح الكافـــي في علمــي العـــروض والقـــوافــي )) اعداد الشاعر / سيد غيث ...

غافلت بيتي.... مهيااارالليل .....

عيون إلزا لويس أراغون / Louis Aragon نص منقول