(المهم حبك عايش في قلبي) (جابرعبدالقادر)(بحرالاسرار)

(المهم حبك عايش في قلبي)
(جابرعبدالقادر)(بحرالاسرار)
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/
(ليه يا بحر اخدت مني احسن حبيب
رغم حبي ليه اخدتها مني وانت
عارف انا بحبها يا بحر انت
عارف حبي ليه ورغم كده اخذتها
مني طب انا كنت معها رفضتني
ليه واخدتها كنت في حضنها وتركتني
ورفضتني ليه يابحر الاحباب اجيالك
يوميا وانزل فيك ولا ترحب بيه نفسي
اشوفها وتكون معايه في حضني يا بحر
الاسرار مفيش حد عارف حبي ليه قدك
علشان كنت بحكيلك عن حبي وحبها وكنت
انا وهيه نكلمك وكنت شاهد علي حبنا ليه
يا بحر تاخدها وتسيبني وهيه كانت مسكها
في يدي وانا معها طب اعمل ايه يا بحر كل
يوم اركب المركب ورغم كده لا ترحب بيه
وترميني بره عن البحر طب انادي عليه هل
تسمعني حبيبتي اقول يارب يا خالق السماء
والماء انت ربي ولا احد سوائك تعلم باني بحبها
امر البحر ان يا خدني في حضن حبيبتي او تاتي
هيه علي شاطئي يا رب امرالبحر بان ياخدني الي قاع
البحر اشوف حبيبتي و اطلع تاني ويكون يوميا
علشان كنت بشوف حبيبتي يوميا ايه يا بحر
امرك الذي خلق الكون كله اعمل كما امرك الخالق
اجي امته انا كنت بشوفه يوميا في غروب الشمس
وطلوع الشمس هيها التي تنور حياتي وهيها التي تدافي
قلبي وجسدي في عز البرد انا موجود هنا في كل وقت
علشان لا تبعد عني لحظه ليه كده يا بحر الاحباب والاسرار --
حبيبي انت فين مش كنت معايه في حضني وكنت
ماسكه ا يدك تركتني ليه يا حبيبي خايف علي نفسك
وتركتني ليه انا بحبك وحين سمعت صوتك طلعت
من قاع البحر يا حبيبي تعاله معايه او تاخدني معاك
لا اعرف اعيش من غيرك حبيبي تعاله معايه--
ياريت بيدي ولكن في يدالذي قال كون فيكون الله
الذي امر البحر ان اشوفك وانا اتحيلت علي البحر
وكل يوم اجيلك وهو يرفضني قلت يارب فا امره
اللة ان اشوفك يوميا وانا هنا يوميا اشوفك يا حبيبتي
انا معاكي ولا احد غيرك في قلبي بحبك بحبك اوي اوي)(جابر عبد القادر)(17/1/2016)

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

(( الشــرح الكافـــي في علمــي العـــروض والقـــوافــي )) اعداد الشاعر / سيد غيث ...

غافلت بيتي.... مهيااارالليل .....

عيون إلزا لويس أراغون / Louis Aragon نص منقول